AUTOPORTRET KLASY IV

Myślimy, że kogoś znamy, gdy stworzymy sobie w naszej głowie jakiś obraz tej osoby. Im bardziej obraz jest spójny z rzeczywistością, tym mamy większe poczucie, że daną osobę znamy. Istotny jest dla nas sposób, w jaki poznajemy osobę. A dzieje się to za sprawą przebywania z tą osobą. Najłatwiej przychodzi nam to poprzez rozmowę. Nie tylko wymienianiu informacji na swój temat, ale na poznawaniu poglądów, zadawaniu pytań, odpowiadaniu, tworzeniu wspólnej refleksji, zastanawianiu się, poznawaniu sposobu myślenia… Pytania, pytania i jeszcze raz pytania. Im więcej pytań, tym więcej odpowiedzi, im więcej odpowiedzi, tym większa mądrość, rzetelniejsza znajomość siebie i klasy, w której funkcjonujesz. Na dzisiejszych warsztatach z p. Haliną Czerwińską, psychologiem z Zespołu Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej ,,Ostoja” powstał AUTOPORTRET KLASY IV. Uczniowie

Czytaj dalej

AI na lekcjach matematyki

Nasza szkoła wzięła udział w projekcie „Wsparcie edukacji matematycznej z użyciem narzędzi AI” organizowanym przez Ministerstwo Edukacji Narodowej we współpracy z Politechniką Warszawską. Program będzie realizowany przez cały okres nauki w szkole podstawowej. Dzisiaj uczniowie klasy IV na lekcji matematyki zasiedli przed komputerami, aby zmierzyć się z zadaniami, jakie przygotowała i wybrała dla nich sztuczna inteligencja. Uczniowie z wielkim zaangażowaniem przystąpili do pracy z zeszytem online.

Czytaj dalej

Tworzymy afirmacje

Na ostatnich zajęciach z pedagogiem uczniowie klasy trzeciej w ramach pracy z uczniami zdolnymi tworzyli afirmacje, wykorzystując dowolne edytory grafiki.  Tworzenie afirmacji na bazie tekstu piosenki ,,Szczęśliwi czasu nie liczą” Czesława Mozila, która powstała dla akcji ,,Dziecko Się Liczy”, to kreatywne ćwiczenie, które pozwala dzieciom na wzmacnianie pozytywnego obrazu siebie oraz kształtowanie pozytywnych nawyków myślowych. Afirmacje pomagają w budowaniu wiary w siebie, skupianiu uwagi na pozytywnych aspektach życia oraz wzmacnianiu przekonania o własnej wartości.

Czytaj dalej

Życzenia świąteczne

Społeczność Szkoły Podstawowej im. Marii Skłodowskiej-Curie w Jamnicy składa najserdeczniejsze życzenia zdrowych, pogodnych oraz wesołych Świąt Wielkiej Nocy. Niech Święta te będą czasem nadziei i wiary oraz radosnych spotkań przy wielkanocnym stole. Niech Zmartwychwstały Pan wszystkim błogosławi, umacnia i pomaga w przezwyciężaniu wszelkich trudności. Radosnego Alleluja!  

Czytaj dalej

Nagrody rozdane

16 kwietnia bieżącego roku spotkaliśmy się na sali gimnastycznej, aby wziąć udział w uroczystym rozdaniu nagród laureatom trzech konkursów. W pierwszym z nich – szkolnym konkursie na najwyższą frekwencję – zwycięzcami ponownie okazali się uczniowie klasy III. W marcu osiągnęli frekwencję na poziomie 95,36 %. Okres przedświąteczny jest czasem, w którym co roku w naszej szkole ogłaszany jest Szkolny konkurs ozdób wielkanocnych. W bieżącym roku szkolnym laureatami tego konkursu zostali następujący uczniowie i wychowankowie: miejsce – Lena i Dawid Trojan (oddział przedszkolny) oraz Jakub Trojan (klasa II); miejsce – Maja i Mikołaj Kruczek (klasa III); miejsce – Gabriela Basiaga (oddział przedszkolny) i Piotr Basiaga (klasa III) ex aequo Hanna Marcisz (klasa IV); Wyróżnieni w konkursie zostali: Hanna Ziobrowska (oddział przedszkolny),

Czytaj dalej

Matematyka nie jest trudna

Od  7 kwietnia  dzieci w klasach I do III przez cały tydzień realizowały program pt”Matematyka nie jest trudna,ani nudna. Zwłaszcza jeśli zaprzyjaźnimy się z nią od dziecka”. Celem projektu było doskonalenie wiedzy i umiejętności matematycznych,kreatywne i twórcze działania dzieci, usystematyzowanie wiedzy i umiejętności. Uczniowie z Misiem Euklidisiem ćwiczyły różne umiejętności matematyczne, rozwiązywały zagadki logiczne , a także rozwiązywały zadania matematyczne o skomplikowanej treści. Jak same zauważyły to matematyka , chociaż królowa nauk, bywa łatwa i przyjemna kiedy włączymy w nią zabawę .

Czytaj dalej
Skip to content