Gratulujemy Wiktorii oraz Izabeli

2045 prac oceniło jury konkursu plastycznego Sądeckich Wodociągów „Woda życiem i magią”. O nagrody rywalizowali autorzy i autorki prac m.in. z Gdańska, nadmorskiej gminy Choczewo, Bydgoszczy, Piotrkowa Trybunalskiego, Wieliczki, Krakowa, gminy Szaflary, Świętna (województwo wielkopolskie), Krynicy-Zdroju, gminy Limanowa, gminy Gorlice, gminy Łukowica, gminy Łososina Dolna, gminy Korzenna, gminy Stary Sącz, gminy Kamionka Wielka, gminy Nawojowa, Nowego Sącza. Nasze uczennice: Wiktoria Gołyźniak z klasy 1 i Izabela Orzeł z klasy 2 zdobyły wyróżnienia, otrzymały dyplomy i zestawy klocków lego. Gratulujemy!

Czytaj dalej

NBP na lekcji matematyki

W ramach projektu ,,Złote Szkoły NBP” w klasach VI-VIII p. Joanna Kogut, nauczyciel matematyki przeprowadziła lekcje matematyki pn. ,,Znaczenie własnej waluty i autonomicznej polityki pieniężnej”. Walutą narodową Polski jest złoty, którego kurs od 12 kwietnia 2000 r. jest kursem płynnym. Posiadanie waluty narodowej jest warunkiem niezbędnym do prowadzenia autonomicznej polityki pieniężnej. Oznacza to, że dzięki stosowaniu złotego jako polskiej waluty bank centralny, czyli NBP, może prowadzić działania w pełni dostosowane do krajowych uwarunkowań gospodarczych. Uczniowie dowiedzieli się, że po wybuchu globalnego kryzysu finansowego w 2008 r. nastąpiło osłabienie walut. Osłabienie złotego wpierało eksport, co ograniczyło negatywny wpływ światowego kryzysu na polską gospodarkę. Celem lekcji było wykonanie przez uczniów w grupach zadań i przekonanie się, że słabszy kurs złotego sprzyja opłacalności eksportu,

Czytaj dalej

Poznajemy Bank Centralny :Wiersze, piosenki i tańce

Niektórzy uczniowie naszej szkoły układali wiersze  i piosenki o tematyce bankowej , Swoją twórczość zaprezentowali podczas Pierwszego Dnia Wiosny, Byli też tacy, którzy nauczyli się recytować i śpiewać tekstów o pieniądzach i oszczędzaniu, które znaleźli w literaturze lub Internecie. Najbardziej liczną grupą prezentującą swoje możliwości artystyczne była grupa uczniów z klasy II pod wodzą Pani mgr Anety Kapłon.

Czytaj dalej

Ola Stasianek finalistką Małopolskiego Konkursu Języka Polskiego

Nasza uczennica Aleksandra Stasianek niedawno zakwalifikowała się do Ogólnopolskiego Konkursu Retorycznego. Teraz została finalistką Małopolskiego Konkursu Języka Polskiego . Te sukcesy to ogrom pracy, wiele godzin czytania książek, oglądania filmów, czytania opracowań i rozmów z mentorem panem mgr Tomaszem Skrabą, który jest nauczycielem Oli. Gratulujemy temu duetowi wspaniałych rezultatów ich pracy, życzymy zdobycia tytułu laureata Oli w Konkursie Retorycznym , który odbędzie się w Lublinie w maju.

Czytaj dalej

Warsztat uczniowski- projekty skarbonek i banknotów

Uczniowie klasy III w ramach działań związanych z  Poznawaniem Banku Centralnego” zaprojektowali , a następnie wykonali skarbonki na pieniądze. Na lekcji  informatyki natomiast w programie Paint 3D  i scratchu projektowali nowe banknoty z wizerunkiem naszej patronki Marii Skłodowskiej -Curie . Byli też tacy, którzy próbowali stworzyć grę: Jak łatwo zarobić pieniądze? Podobne zajęcia przeprowadzono w klasie IV, gdzie pod okiem ambasadorów i koordynatora uczniowie w scratchu projektowali gry i banknoty…Mamy nadzieję, że będą kiedyś twórcami projektów dla Narodowego Banku Polskiego.

Czytaj dalej

Banknot czy moneta, awers i rewers – jak to opisać?

Uczniowie w czwartej klasie uczą się opisywać różne rzeczy, więc dlaczego nie spróbować opisać rzeczy wartościowej, np. pieniędzy? Lekcja połączyła wiadomości na temat NBP – instytucji, która zajmuje się wypuszczaniem w obieg narodowej waluty z poznaniem odpowiedniego słownictwa, bez którego nie da się dobrze opisać żadnej rzeczy. Na co dzień nikt nie przygląda się banknotom czy monetom, które znajdują się w naszym posiadaniu. Liczy się tylko nominał. Okazało się, że w monecie awersem – czyli najważniejszą częścią jest to, co istotne dla Polaka – godło i nazwa państwa. A  na ,,plecach’’ widnieje nominał. Kiedy już objaśnione zostały pojęcia: awers, rewers, nominał, znak wodny, a nawet … bimetalawy, uczniowie w grupach zajęli się opisywaniem dwóch monet: złotówki i pięciozłotówki oraz banknotów

Czytaj dalej
Skip to content