Widzisz bankową potęgę – #ZłoteSzkołyNBP

,,Ej, NBP, podjeżdżają jak ONZ Widzisz bankową potęgę, co sprawuje się świetnie Ej, NBP, do cyberprzestępców wróci karma Uważaj na siebie – powtarzała mi mama”  Drodzy Uczniowie,  w ramach programu Narodowego Banku Polskiego pn. ,,Złote Szkoły NBP”, którego celem jest popularyzacja wiedzy z zakresu ekonomii i finansów w naszej szkole pojawił się świetny utwór pod opieką głównie nauczyciela muzyki – pani mgr Doroty Kupiec. Uczniowie klasy VII na lekcjach muzyki, informatyki, zajęć kreatywnych oraz dodatkowych zajęć tanecznych skomponowali muzykę, ułożyli słowa i nagrali do całości teledysk. Nasi bohaterowie po znalezieniu oryginalnego sampela, czyli melodii dodali bas, perkusję i efekty w programie Bandlab, a nagrane wokale poprawili w programie Reaper. Serdecznie zachęcamy do obejrzenia i wspólnego zaśpiewania.

Czytaj dalej

Historia polskiej złotówki – #ZłoteSzkołyNBP

Podczas lekcji historii w klasach IV – VIII zostały przeprowadzone zajęcia pod tytułem ,,Historia polskiej złotówki”. Ich celem było przedstawienie historii polskiej waluty od okresu średniowiecza, aż po czasy współczesne. Uczniowie mieli okazję zobaczyć najstarsze polskie monety sięgające czasów piastowskich oraz pierwsze polskie banknoty emitowane podczas insurekcji kościuszkowskiej. Prezentowane treści dotyczyły również historii Narodowego Banku Polskiego jako instytucji emitującej polską walutę. Była to lekcja przeprowadzona w ramach programu „Złote Szkoły NBP”.

Czytaj dalej

Bank centralny na lekcji polskiego

17 lutego bieżącego roku uczniowie klasy VIII wzięli udział w lekcji z ekonomią, która podczas zajęć z języka polskiego została przeprowadzona w ramach programu „Złote Szkoły NBP”. Tematem lekcji było hasło tegorocznej edycji opisywanego programu: „Poznajemy bank centralny”. Ósmoklasiści z wielkim zaangażowaniem podeszli do wielu zadań, jakie mieli do wykonania w grupach. Pierwszym z nich było przygotowanie plakatów, na których należało przedstawić skojarzenia związane  bankiem centralnym. Trzeba przyznać, że uczniowie wykazali się w tym zakresie wiedzą i intuicją, dzięki czemu skojarzenia były bardzo trafne. Kolejnym wyzwaniem dla grup było wykonanie kilkunastu zadań opartych na treści tekstu źródłowego, który wyjaśniał, czym jest bank centralny, jakie ma zadania, kompetencje i funkcje oraz jaką rolę instytucja ta odgrywa w polityce finansowej państwa.

Czytaj dalej

I ty możesz pomóc….

Drodzy uczniowie! Okres Wielkiego Postu to czas  dobrych uczynków. Zachęcamy Was do pomocy Waszym rówieśnikom na Wschodzie. Możecie kupić im przybory szkolne i przynieś do szkoły. Zostaną one przekazane księżom misjonarzom, którzy wyjeżdżają na Ukrainę , Litwę i Białoruś, głosić słowo Boże. Warto pomagać, bo dobro powraca…Na Twoją pomoc czekamy do 4 kwietnia.

Czytaj dalej

Zapraszamy do udziału w konkursie

XIII Ogólnopolski Konkurs Plastyczny dla Dzieci, IV Ogólnopolski Konkurs dla Dzieci Rolników na Rymowankę o Bezpieczeństwie w Gospodarstwie Rolnym. Konkurs jest organizowany w ramach działań prewencyjnych na rzecz zapobiegania wypadkom przy pracy i rolniczym chorobom zawodowym. Celem działania skierowanego do uczniów szkół podstawowych z terenów wiejskich jest promowanie pozytywnych zachowań związanych z pracą i zabawą dzieci na terenie gospodarstwa rolnego. Konkurs przebiega pod Honorowym Patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi Henryka Kowalczyka, a współorganizatorami tego przedsięwzięcia są: Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Państwowa Inspekcja Pracy oraz Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa. Partnerem strategicznym Konkursu jest Agro Ubezpieczenia – Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych. Patronat medialny nad konkursem sprawują: TVP INFO, platforma informacyjna AgroNews.com.pl, Gospodarz.pl – Twój Portal Rolniczy, Tygodnik Poradnik Rolniczy, Rolniczy Przegląd Techniczny, portal wiescirolnicze.pl oraz magazyn rolniczy Agro Profil. Zadanie konkursowe polega na wykonaniu dwuwymiarowej pracy plastycznej w formacie A-3 w dowolnej

Czytaj dalej

Dzień Liczby Pi

14 marca świętujemy Dzień Liczby Pi. Klasa ósma postanowiła ten dzień przeznaczyć na łamigłówki i logiczne zagadki związane z okręgiem i kołem ,gdyż  do obliczeń długości i powierzchni tej figury niezbędna jest znajomość tej liczby. Obejrzeli filmy o historii wyznaczania tej liczby i pierwszych zastosowań jej w życiu. Wysłuchali wiersza naszej noblistki Wisławy Szymborskiej i szukali ciekawostek o największej ilości miejsc po przecinku w tej liczbie. Na koniec zastanawiali się skąd wzięła się nazwa Ludolfina i kto ją pierwszy użył, a także dlaczego jej święto wypada 14 marca?  

Czytaj dalej

Jamnica chce zostać Złotą Szkołą NBP

Ambasadorzy projektu Złote Szkoły NBP ciągle ciężko pracują. Przybliżają uczniom klas młodszych wiadomości o Banku Centralnym nie tylko w Polsce , ale i na świecie. Mówią w sposób bardzo dostępny na czym polega praca banku i jakie są jego główne zadania. Dla maluchów przygotowali prezentacje i krótkie scenki o pracy NBP, aby łatwiej było im to wszystko zrozumieć. Przydzielili im też zadnia, które klasy mają zaprezentować podczas Pierwszego Dnia Wiosny.

Czytaj dalej
Skip to content