Ola Stasianek finalistką Małopolskiego Konkursu Języka Polskiego

Nasza uczennica Aleksandra Stasianek niedawno zakwalifikowała się do Ogólnopolskiego Konkursu Retorycznego. Teraz została finalistką Małopolskiego Konkursu Języka Polskiego . Te sukcesy to ogrom pracy, wiele godzin czytania książek, oglądania filmów, czytania opracowań i rozmów z mentorem panem mgr Tomaszem Skrabą, który jest nauczycielem Oli. Gratulujemy temu duetowi wspaniałych rezultatów ich pracy, życzymy zdobycia tytułu laureata Oli w Konkursie Retorycznym , który odbędzie się w Lublinie w maju.

Czytaj dalej

Warsztat uczniowski- projekty skarbonek i banknotów

Uczniowie klasy III w ramach działań związanych z  Poznawaniem Banku Centralnego” zaprojektowali , a następnie wykonali skarbonki na pieniądze. Na lekcji  informatyki natomiast w programie Paint 3D  i scratchu projektowali nowe banknoty z wizerunkiem naszej patronki Marii Skłodowskiej -Curie . Byli też tacy, którzy próbowali stworzyć grę: Jak łatwo zarobić pieniądze? Podobne zajęcia przeprowadzono w klasie IV, gdzie pod okiem ambasadorów i koordynatora uczniowie w scratchu projektowali gry i banknoty…Mamy nadzieję, że będą kiedyś twórcami projektów dla Narodowego Banku Polskiego.

Czytaj dalej

Banknot czy moneta, awers i rewers – jak to opisać?

Uczniowie w czwartej klasie uczą się opisywać różne rzeczy, więc dlaczego nie spróbować opisać rzeczy wartościowej, np. pieniędzy? Lekcja połączyła wiadomości na temat NBP – instytucji, która zajmuje się wypuszczaniem w obieg narodowej waluty z poznaniem odpowiedniego słownictwa, bez którego nie da się dobrze opisać żadnej rzeczy. Na co dzień nikt nie przygląda się banknotom czy monetom, które znajdują się w naszym posiadaniu. Liczy się tylko nominał. Okazało się, że w monecie awersem – czyli najważniejszą częścią jest to, co istotne dla Polaka – godło i nazwa państwa. A  na ,,plecach’’ widnieje nominał. Kiedy już objaśnione zostały pojęcia: awers, rewers, nominał, znak wodny, a nawet … bimetalawy, uczniowie w grupach zajęli się opisywaniem dwóch monet: złotówki i pięciozłotówki oraz banknotów

Czytaj dalej

DRODZY CZYTELNICY

W ramach programu Laboratoria Przyszłości w naszej szkole znalazło się oświetlenie do realizacji nagrań, które wykonane jest z wysokiej jakości tworzywa, „łapie” i odbija światło w kierunku fotografowanego obiektu, jednocześnie chroni przed odbiciami innych lamp. Sprzęt ten wykorzystaliśmy po raz pierwszy podczas fotografowania członków Samorządu Szkolnego.

Czytaj dalej

Giganci finansów- czyli rzecz o tych co w garażu zaczynali a teraz milionerami zostali

W ramach projektu Złote Szkoły NBP w klasie VIII odbyła się lekcja wychowawcza o temacie : Giganci finansów”. Lekcję poprowadzili sami uczniowie, bowiem większość z nich to ambasadorzy projektu. Na początek lekcji przedstawili klasie w formie prezentacji główne zadania Banku Centralnego , a także opowiedzieli pozostałej części klasy jakie Banki Centralne występują na świecie. W następnej części lekcji zaprezentowali w formie plakatów jakie podatki występują w Polsce i na świecie i jaki wpływ mają one na budżet naszego państwa. Wszystko co zostało przekazane uczniom podległo ewaluacji w formie krzyżówki  przygotowanej przez trzech uczniów , której  głównym hasłem był Narodowy Bank Polski. Osiemnaście pytań do krzyżówki było związanych z pojęciami bankowymi , co również miało wpływ na lepsze poznanie działalności Banku Centralnego.

Czytaj dalej

Złote Szkoły NBP na lekcji fizyki

W ramach programu Narodowego Banku Polskiego pn. ,,Złote Szkoły NBP” na lekcji fizyki wykonaliśmy krzyżówkę z hasłem ,,narodowy bank polski” i omówiliśmy jego zadania. Dowiedzieliśmy się, co to jest i jakie są sposoby oszczędzania energii. Malowaliśmy sposoby oszczędzania energii magicznym pisakiem, który widać tylko w świetle UV. Ponadto poznaliśmy pojęcie ,,stand by” oraz szukaliśmy różnice pomiędzy prawdziwymi, a podrobionymi banknotami. Widzieliśmy zabezpieczenia i znaki, które widać pod latarką UV.

Czytaj dalej
Skip to content