Banknot czy moneta, awers i rewers – jak to opisać?

Uczniowie w czwartej klasie uczą się opisywać różne rzeczy, więc dlaczego nie spróbować opisać rzeczy wartościowej, np. pieniędzy? Lekcja połączyła wiadomości na temat NBP – instytucji, która zajmuje się wypuszczaniem w obieg narodowej waluty z poznaniem odpowiedniego słownictwa, bez którego nie da się dobrze opisać żadnej rzeczy. Na co dzień nikt nie przygląda się banknotom czy monetom, które znajdują się w naszym posiadaniu. Liczy się tylko nominał. Okazało się, że w monecie awersem – czyli najważniejszą częścią jest to, co istotne dla Polaka – godło i nazwa państwa. A  na ,,plecach’’ widnieje nominał. Kiedy już objaśnione zostały pojęcia: awers, rewers, nominał, znak wodny, a nawet … bimetalawy, uczniowie w grupach zajęli się opisywaniem dwóch monet: złotówki i pięciozłotówki oraz banknotów

Czytaj dalej

DRODZY CZYTELNICY

W ramach programu Laboratoria Przyszłości w naszej szkole znalazło się oświetlenie do realizacji nagrań, które wykonane jest z wysokiej jakości tworzywa, „łapie” i odbija światło w kierunku fotografowanego obiektu, jednocześnie chroni przed odbiciami innych lamp. Sprzęt ten wykorzystaliśmy po raz pierwszy podczas fotografowania członków Samorządu Szkolnego.

Czytaj dalej

Giganci finansów- czyli rzecz o tych co w garażu zaczynali a teraz milionerami zostali

W ramach projektu Złote Szkoły NBP w klasie VIII odbyła się lekcja wychowawcza o temacie : Giganci finansów”. Lekcję poprowadzili sami uczniowie, bowiem większość z nich to ambasadorzy projektu. Na początek lekcji przedstawili klasie w formie prezentacji główne zadania Banku Centralnego , a także opowiedzieli pozostałej części klasy jakie Banki Centralne występują na świecie. W następnej części lekcji zaprezentowali w formie plakatów jakie podatki występują w Polsce i na świecie i jaki wpływ mają one na budżet naszego państwa. Wszystko co zostało przekazane uczniom podległo ewaluacji w formie krzyżówki  przygotowanej przez trzech uczniów , której  głównym hasłem był Narodowy Bank Polski. Osiemnaście pytań do krzyżówki było związanych z pojęciami bankowymi , co również miało wpływ na lepsze poznanie działalności Banku Centralnego.

Czytaj dalej

Złote Szkoły NBP na lekcji fizyki

W ramach programu Narodowego Banku Polskiego pn. ,,Złote Szkoły NBP” na lekcji fizyki wykonaliśmy krzyżówkę z hasłem ,,narodowy bank polski” i omówiliśmy jego zadania. Dowiedzieliśmy się, co to jest i jakie są sposoby oszczędzania energii. Malowaliśmy sposoby oszczędzania energii magicznym pisakiem, który widać tylko w świetle UV. Ponadto poznaliśmy pojęcie ,,stand by” oraz szukaliśmy różnice pomiędzy prawdziwymi, a podrobionymi banknotami. Widzieliśmy zabezpieczenia i znaki, które widać pod latarką UV.

Czytaj dalej

Poznajemy Bank Centralny- podsumowanie pracy ambasadorów

Pierwszy Dzień Wiosny był okazją do zorganizowania podsumowania działań ambasadorów projektu Złote Szkoły NBP. Uczniowie wszystkich klas prezentowali ,jak wywiązali się z zadań powierzonych przez ambasadorów z klasy VIII. Były więc prezentacje, piosenki, tańce wiersze, a także prace plastyczne. Uczniowie klasy I pokazali jakie karty bankomatowe zrobili podczas zajęć manualnych. Klasa II dała popis artystyczny prezentując wiersze i piosenki o oszczędzaniu, pieniądzach i budżecie domowym. W klasie III odbył się quiz wiedzowy dla klas młodszych. Wybrani do konkursu uczniowie musieli wykazać się znajomością podstawowych pojęć ekonomicznych. Klasa IV najpierw przedstawiła prezentację nt.banknotów jakimi posługują się mieszkańcy Australii i Oceanii , a podczas zajęć informatycznych musieli zaprogramować w scratchu banknot o dowolnym nominale  z naszą patronką Marią Skłodowską – Curie ,

Czytaj dalej

Widzisz bankową potęgę – #ZłoteSzkołyNBP

,,Ej, NBP, podjeżdżają jak ONZ Widzisz bankową potęgę, co sprawuje się świetnie Ej, NBP, do cyberprzestępców wróci karma Uważaj na siebie – powtarzała mi mama”  Drodzy Uczniowie,  w ramach programu Narodowego Banku Polskiego pn. ,,Złote Szkoły NBP”, którego celem jest popularyzacja wiedzy z zakresu ekonomii i finansów w naszej szkole pojawił się świetny utwór pod opieką głównie nauczyciela muzyki – pani mgr Doroty Kupiec. Uczniowie klasy VII na lekcjach muzyki, informatyki, zajęć kreatywnych oraz dodatkowych zajęć tanecznych skomponowali muzykę, ułożyli słowa i nagrali do całości teledysk. Nasi bohaterowie po znalezieniu oryginalnego sampela, czyli melodii dodali bas, perkusję i efekty w programie Bandlab, a nagrane wokale poprawili w programie Reaper. Serdecznie zachęcamy do obejrzenia i wspólnego zaśpiewania.

Czytaj dalej

Historia polskiej złotówki – #ZłoteSzkołyNBP

Podczas lekcji historii w klasach IV – VIII zostały przeprowadzone zajęcia pod tytułem ,,Historia polskiej złotówki”. Ich celem było przedstawienie historii polskiej waluty od okresu średniowiecza, aż po czasy współczesne. Uczniowie mieli okazję zobaczyć najstarsze polskie monety sięgające czasów piastowskich oraz pierwsze polskie banknoty emitowane podczas insurekcji kościuszkowskiej. Prezentowane treści dotyczyły również historii Narodowego Banku Polskiego jako instytucji emitującej polską walutę. Była to lekcja przeprowadzona w ramach programu „Złote Szkoły NBP”.

Czytaj dalej
Skip to content